Interblok


Innowacyjny Interblok coraz popularniejszy - Dziennik Polski
Dodano: 2012-11-27, przygotował: Łukasz Słoniowski

Innowacyjny Interblok coraz popularniejszy
INICJATYWA. Ponad 400 nauczycieli i 2000 uczniów przetestowało nowy program edukacyjny z Krakowa

Interblok to projekt, który ma ułatwić uczenie się przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. Jednym z głównych założeń programu, który zrodził się w Samodzielnym Kole Terenowym nr 64 Społecznego Towarzystwa Oświatowego w Krakowie, jest stworzenie uczniowi możliwości samodzielnego wykonania doświadczenia i eksperymentu.
- Program został zaplanowany na trzy lata. W trakcie jego realizacji uczniowie nabywają podstawowe kompetencje do pracy laboratoryjnej i uczą się współpracować ze sobą w grupie - wyjaśnia Łukasz Słoniowski, członek zespołu projektu.
Realizacja programu Inter-bloku odbywa się w ramach zajęć blokowych, trwających dwie godziny lekcyjne. Na każdy rok przygotowanych jest 25 scenariuszy zajęć. Każdy z nich realizuje przynajmniej dwie dyscypliny naukowe. Program testowany był przez cały rok szkolny przez 400 nauczycieli, z udziałem ponad dwóch tysięcy uczniów
- Nauka w gimnazjum jest czasem, gdy młody człowiek tak naprawdę się kształtuje i powoli dokonuje wyboru, w jakim kierunku idą jego zainteresowania. Dla miłośników matematyki czy biologii takie zajęcia będą inspiracją do dokładniejszego zgłębiania świata nauki, dla humanistów - pomocą w zrozumieniu niektórych zagadnień naukowych i praw rządzących światem materii - wyjaśniał w rozmowie z "Dziennikiem Polskim" Iwo Wroński, koordynator Interbloku.
Dodawał, że w trakcie realizacji projektu nacisk kładziony jest na zainteresowania poprzez pewną formę zabawy naukowej.
Program, który powstał w naszym mieście, testowany był w 45 szkołach z całej Polski - od Szczecina przez Augustów, Rzeszów, Kraków po Gliwice. Wszędzie wskaźniki jego skuteczności przekraczają 80 procent, co jest rzadkością w przypadku projektów innowacyjnych.
- Dawno nie widziałam, żeby uczniowie mieli na lekcji tyle zapału. Interblok pozwolił zainteresować całą klasę, a młodzież była zaskoczona, że nauki ścisłe mają tak wielkie zastosowanie w życiu codziennym - oceniła Grażyna Ziobro-Marcinkiewicz, nauczycielka, która brała udział w projekcie.
Pedagodzy zwracają również uwagę, że uczniowie zostali przyzwyczajeni w szkole do uzyskiwania szybkich i gotowych odpowiedzi na pytania, a Interblok przekonuje do samodzielnego sposobu uzyskiwania informacji.
Obecnie autorzy nanoszą poprawki. Do końca listopada ostateczna wersja przesłana zostanie do Ministerstwa Edukacji Narodowej, które odpowiada za jego zatwierdzenie. Kiedy to nastąpi, rozpocznie się upowszechnianie programu, dostępnego bezpłatnie dla szkół w całym kraju. Wszelkie szczegóły projektu na ww.interblok.pl
marcin.warszawski@dziennik.krakow.pl


Link



Powrót



Wybierz miesiąc lub rok szkolny, by zawęzić kryteria wyświetlania...



Autorzy Interplatformy: Marek Czerwiński, Wojciech M .Kwiatek, Iwo Wroński



 
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
    
  
Człowiek- najlepsza inwestycja!